ناباروری

علائم بارداری که هرگز نباید نادیده بگیرید

 

علائم بارداری که هرگز نباید نادیده بگیرید.

اگرچه شما اطلاعات زیادی درباره حاملگی داشته باشید و با مادران زیادی مشورت کرده باشید با این وجود نگرانی هایی وجود دارد …

که آیا علائمی که احساس میکنید طبیعی است یا خیر.
علائمی که در زیر بیان شده زنگ خطر هایی برای حاملگی میباشد که در صورت مواجحه با آنها باید با پزشک و یا مامای خود تماس بگیرید.
درد در قسمت میانی شکم

درد شدید ویا تیز در قسمت میانی یا بالای شکم همراه یا بدون تهوع و استفراغ میتواند ، نشان دهنده عوامل متعددی باشد از جمله :
سوء هاضمه شدید
سوزش سر دل
اشکال معده
مسمومیت غذایی
اگر شما در نیمه دوم بارداری خود هستید، درد در قسمت میانی شکم می تواند نشان دهنده پره اکلمپسی باشد.

درد زیر شکم

درد شدید در یک طرف یا هر دو طرف زیر شکم نیاز به بررسی دارد . این درد میتواند نشان دهنده کشیدگی یگی از رباط ها باشد که در دوران حاملگی بسیار شایع است.
از دیگر علایم نا شایع درد زیر شکم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

حاملگی خارج رحمی
سقط جنین
زایمان زودرس
فیبروئید
جدا شدن جفت

تب

اگر تب داشته باشید و درجه حرارت آن بالاتر از 37.5 درجه سانتیگراد باشد، اما بدون نشانه های سرماخوردگی، همان روز به پزشک خود مراجعه کنید
اگر دمای شما بیش از 39 درجه سانتیگراد باشد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. احتمالا عفونت دارید پزشک ممکن است آنتی بیوتیک و استراحت برای شما تجویز کند. اگر درجه حرارت شما به مدت طولانی بالاتر از 39 درجه سانتیگراد باشد، ممکن است برای نوزاد شما مضر باشد.

تاری دید یا دیدن نقاط چشمک زن

اگر در نیمه دوم بارداری خود هستید و بیناییتان دچار مشکلات زیر شد حتما با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید
دو بینی
تاری دید
دید تاریک
دیدن نقاط چشمک زن
این اختلالات بینایی ممکن است نشان دهنده پره اکلمپسی باشد.

ورم دست و پا

ورم دست و صورت و چشم ها در اواخر بارداری بسیار رایج است و در بیشتر موارد جایی برای نگرانی وجود ندارد .در صورت تورم شدید که به صورت ناگهانی بروز کند و همراه با سر درد( که بیش از دو یا سه ساعت طول بکشد ) و اختلالات بینایی باشد میتواند نشانگر پره اکلمپسی باشد . پره اکلمسی معمولا در نیمه دوم بارداری یا بلافاصله پس از تولد نوزاد اتفاق می افتد.

خونریزی واژینال

لکه بینی و یا خونریزی خفیف بدون درد در روزهای اولیه حاملگی رایج است که معمولا به صورت خود به خودی رفع میشود و خطری برای جنین ندارد .
با این حال، اگر در دوران بارداری خود در هر مرحله دچار خونریزی شدید، با پزشک یا ماما مشورت کنید.این خونریزی ممکن است نشان دهنده مشکلات جدی باشد در صورتی که:
خونریزی با عادت ماهانه شما تفاوت داشته باشد ( با جریان کمتر ویا رنگ تیره باشد). این خونریزی اگر همراه با درد شدید و مداوم زیر شکم باشد میتواند نشان دهنده حاملگی خارج رحمی باشد .

خونریزی شدید همراه با درد مداوم شکم یا کمر ممکن است نشانه سقط جنین باشد.

خونریزی ناگهانی بدون درد که متواند نشاندهنده جفت سر راهی باشد که در اسکن 20 هفته ای دیده می شود.

خونریزی تازه یا تیره با و یا بدون لخته در اواخر بارداری می تواند نشانه جداشدن جفت باشد.این زمانی اتفاق می افتد که جفت شروع به جداشدن از دیواره رحم می کند. بسته به موقعيت و ميزان جداسازي، مقدار خونریزی میتواند کم یا زیاد باشد.

خونریزی شدید در صورتی که شما کمتر از 37 هفته باردار هستید متواند نشان دهنده زایمان زودرس باشد.
در اواخر حاملگی خونریزی شدید رایج نیست.

تهوع و استفراغ

استفراغ بیش از چند بار در روز می تواند شما را تضعیف کند، و به کودک شما آسیب برساند. شما باید با ماما یا پزشک عمومی در مورد استفراغ شدید و مکرر صحبت کنید به ویژه اگر شما نمی توانید هیچ غذایی یا نوشیدنی را تحمل کنید، ممکن است به درمان احتمالی در بیمارستان نیاز داشته باشید.

اگر در نیمۀ دوم بارداری خود دچار تهوع استفراغ شدید و همراه با آن درد شدید زیر دنده و ورم دست و پا و صورت داشتید این ها میتواند نشان دهنده پره اکلمپسی باشد.
استفراغ همراه با اسهال می تواند نشانه ای از مسمومیت غذایی یا اسهال خونی باشد.

اگر استفراغ ، تب و درد در ناحیه پهلو ها و قسمت پایین کمر و یا ناحیه تناسلیتان دارید ،میتواند نشان دهنده عفونت کلیوی باشد. اگر این علائم را دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

جنبش کودک کم شده
اگر متوجه شده اید که کودک شما کمتر از حد معمول حرکت می کند خصوصا اگر بالای 28 هفته دارید، با ماما یا بیمارستان خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است به این معنا باشد که جنین دچار آشفتگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *